مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ واکنش قاری بین‌المللی قرآن به پاداش رئیس‌جمهور به ملی‌پوشان
کد خبر: 3716504
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ واکنش قاری بین‌المللی قرآن به پاداش رئیس‌جمهور به ملی‌پوشان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ خبری با عنوان «واکنش قاری بین‌المللی قرآن به پاداش رئیس‌جمهور به ملی‌پوشان» یکی از اخبار مهم قرآنی صفحات معارفی خبرگزاری‌های کشور طی امروز، 31 اردیبهشت‌ماه است.

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ واکنش قاری بین‌المللی قرآن به پاداش رئیس‌جمهور به ملی‌پوشان

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ «واکنش قاری بین‌المللی قرآن به پاداش رئیس‌جمهور به ملی‌پوشان»، یکی از اخبار مهم قرآنی است که طی امروز دوشنبه، 31 اردیبهشت‌ماه بر روی خروجی صفحات معارفی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف کشور منتشر شده است. در ادامه مهم‌ترین خبر رسانه‌‌ها را می‌خوانید.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز دوشنبه، 31 اردیبهشت‌ماه و تا ساعت 15:30 تعداد 17 خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده که تنها شش خبر از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارند.
«خانواده، نقش اول در موفقیت قرآنی فرزندان دارد»، «روایت پیامبر(ص) جایگاه و نقش قرآن کریم در زندگی انسان»، «تلاوت «جزء پنجم» قرآن‌ با صدای «سبزعلی، منشاوی و خلیل الحُصری»»، «از ۱۰۰ میلیارد بودجه فعالیت‌های قرآنی تنها ۸ میلیارد آن پرداخت شد»، «مطالبات قرآنی رهبری تبدیل به قانون شود/ مجلس ناظر بر اجرای فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌ها» و «واکنش قاری بین‌المللی قرآن به پاداش رئیس‌جمهور به ملی‌پوشان» عناوین شش خبر قرآنی امروز خبرگزاری تسنیم است که تا این ساعت منتشر شده است.
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز اقدام به انتشار خبری با عنوان «واکنش قاری بین‌المللی قرآن به پاداش رئیس‌جمهور به ملی‌پوشان» کرده که در بخش‌هایی از این خبر جالب و قابل تأمل آمده است: «حامد علیزاده قاری ممتاز و بین‌المللی کشورمان که در مسابقات بین‌المللی کشور مالزی در سال گذشته، مقام نخست را کسب کرد، شامگاه یکشنبه 30 اردیبهشت‌ماه پیامی را در صفحه مجازی خود منتشر کرد که از اعتراض او به پرداخت پاداش 10 سکه بهار آزادی به ملی‌پوشان برای راه‌یابی به مسابقات جام جهانی حکایت دارد.
علیزاده گفته است، راه یابی به مسابقات جهان اینچنین هدیه‌ای داشته پس اول شدن در مسابقات جهانی چه هدیه‌ای داشته؟ رتبه اول مسابقات جهانی تلاوت قرآن کریم برای ایشون (رئیس دولت) حتی ارزش یک پیام تبریک هم نداشت!!!».
فارس
اخبار امروز صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با خبر تلاوت ترتیل جزء پنجم قرآن کریم توسط محمدحسین سعیدیان، قاری بین‌المللی قرآن کریم آغاز شده است.
همچنین، در ادامه و تا این ساعت نیز اخبار دیگری با عناوین «بررسی قرآن منسوب به امام علی(ع)/ وجود ۳ قرآن منسوب به امیر‌المؤمنین(ع) در مشهد، قاهره و تاشکند»، «حضور قابل قبول مردم و ادامه تلاش برای آماده‌سازی نمایشگاه/ راه‌اندازی بخشی متفاوت برای اولین‌بار» و «برگزاری کرسی‌های نفحات‌القرآن به یاد مردم مظلوم فلسطین»‌بر روی خروجی این صفحه منتشر شده که تمامی این اخبار نیز در حوزه قرآنی قرار دارند.
صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس نیز طی امروز گزارشی با عنوان «حضور قابل قبول مردم و ادامه تلاش برای آماده‌سازی نمایشگاه/ راه‌اندازی بخشی متفاوت برای اولین‌بار» را در رابطه با برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم منتشر کرده که در بخش‌هایی از آن آمده است: «نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم درحالی از شب گذشته کار خود را آغاز کرد که مردم استقبال نسبتاً خوبی از نمایشگاه داشتند و با حضور در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) از همان دقایق نخست همراهی خود را با ماه بهار قرآن نشان دادند. البته حاضران در نمایشگاه دلیل حضور خود در ساعات اولیه روز نخست نمایشگاه را خلوت بودن آن و راحتی خرید محصولات عنوان می‌کردند.
نمایشگاه بیست‌وششم درحالی کار خود را آغاز کرد که با وجود اعلام قبلی مسئولان مبنی بر آغاز کار نمایشگاه در روز 29 اردیبهشت اما در این روز فقط آیین افتتاحیه برگزار شد و نمایشگاه رسماً کار خود را از روز گذشته آغاز کرد. البته طبق اعلام قبلی قرار بود که حاضران در افتتاحیه پس از برگزاری مراسم به همراه وزیر ارشاد از بخش‌های نمایشگاه بازدید کنند که این اتفاق رخ نداد.
دیروز هم با حضور در نمایشگاه شاهد آماده نبودن برخی از بخش‌ها بودیم اما سرعت و تلاش برگزار‌کنندگان در آماده‌سازی نمایشگاه در روز نخست نشان از احتمال تکمیل نمایشگاه در روز دوم خبر می‌دهد و می‌توان گفت نمایشگاه از روز دوم با آمادگی کامل پذیرای علاقه‌مندان باشد. البته مدیر کمیته تدارکات و خدمات نمایشگاه از آمادگی 95 درصدی بخش‌های مختلف تا پایان روز نخست خبر داده است.
بخش هنری نمایشگاه قرآن مانند سال گذشته در ورودی شبستان مصلی برپا شده و می‌توان گفت که این بخش تقریباً کامل است. این بخش در فضای وسیعی برپا شده و در آن آثار مختلف هنری با محوریت تابلو در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است، البته تعدادی از هنرمندان، خوشنویس، نقاش، تذهیب‌کار و... در این بخش حضور دارند و ضمن شرح هنر خود برای علاقه‌مندان، به خلق آثار هنری مشغول هستند».
ایسنا
چهار خبر از 10 خبر امروز صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان با عناوین «برگزاری بیش از ۱۰ نشست تخصصی در بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن»، ‌«نگارش اسماءالحسنی به خط ثلث در نمایشگاه قرآن»، «برپایی 60 نشست علمی در نمایشگاه قرآن» و «نشست علمی «نگاه نو به مقوله وحی» در نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود» در حوزه تخصصی قرآن کریم جای دارند و مابقی اخبار نیز در حوزه‌های مختلف معارفی منتشر شده‌اند.
ایرنا
یک خبر از سه خبر امروز صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی که تا این ساعت منتشر شده و عنوان «تفرجگاهی معنوی با غرفه‌هایی خالی» دارد، در حوزه قرآنی قرار داشته و در رابطه با نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم منعکس شده است.
در بخش‌هایی از تنها خبر قرآنی امروز این صفحه نیز آمده است: «بازدیدکنندگان مشتاق به نمایشگاه قرآن کریم از اولین لحظات آغاز به کار بزرگترین رویداد قرآنی کشور در مصلای امام خمینی (ره) حضور یافتند ولی با غرفه‌هایی نیمه تمام و کارگرانی مشغول به کار روبرو شدند.
یکی از دست اندرکاران بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم روز شنبه خبر از آماده شدن 95 درصد غرفه‌ها داده بود ولی ظاهرا تا نمایشگاه شکل واقعی به خود بگیرد، فاصله زیادی وجود داشت، آثار باقیمانده از سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شاهدی دیگر از آماده نشدن نمایشگاه قرآن بود.
جنب و جوش غرفه داران در این میان حکایت از تلاش بی وقفه آنان برای به پایان رساندن کار غرفه‌ها داشت و البته برخی از مسئولان غرفه‌ها نیز در روز افتتاحیه مشغول غرفه آرایی و چینش کتاب های خود بودند.
وضعیت ورودی شبستان مصلی را می توان آبرومندانه توصیف کرد، بخش هنری و مکتوب و بعضی دیگر از قسمت ها آماده ارائه خدمات و محصولات بودند».
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر نیز طی امروز و تا این ساعت تعداد پنج خبر با عناوین «مهد قرآن خدمات آموزش غیر حضوری حفظ قرآن ارائه می دهد»، «برگزاری بیش از ۱۰ نشست تخصصی در بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن»، «توانایی روخوانی و روانخوانی قرآن دانش آموزان تقویت می شود»، «نشست بررسی قرآن منسوب به امام علی(ع) برگزار شد» و «حال و هوای نمایشگاه قرآن در اولین روز/ عدم آمادگی برخی از غرفه‌ها» را بر روی خروجی خود منتشر کرده که همگی در حوزه تخصصی قرآن کریم جای دارند.
باشگاه خبرنگاران جوان
یک خبر از 10 خبر امروز خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان که عنوان «دانلود تندخوانی جزء پنجم قرآن با صدای معتز آقایی» دارد، در حوزه قرآنی بوده و 9 خبر دیگر در حوزه‌های معارفی مختلف دیگر منعکس شده‌اند.
ایبنا
«انگیزه ما برای احیای مصاحف، دفاع از وثاقت متن قرآن است»، عنوان تنها خبری است که طی امروز وتا این ساعت بر روی خروجی صفحه دین خبرگزاری تخصصی کتاب ایران منتشر شده و در حوزه قرآنی نیز قرار دارد.
در بخش‌هایی از این خبر که مربوط به نشست بررسی «تحقیق مصحف شریف منسوب به امیرالمؤمنین امام علی (ع)» می‌باشد، آمده است: «مستفید، نویسنده و پژوهشگر حوزه علوم قرآن و حدیث در ابتدای این نشست گفت: کار روی نسخه‌های خطی قرآن، انگیزه‌های مختلفی دارد. یکی از انگیزه‌ای مرکز طبع و نشر قرآن کریم برای انجام تحقیق حاضر، کار روی رسم‌الخط قرآن کریم بود. پیش از این مرکز در کار کتابخانه‌ای به بررسی کیفیت نگارش کلمات قرآن پرداخته بود که در این پژوهش به‌صورت میدانی این کار صورت گرفت. یافته‌های کار میدانی در کنار تحقیق کتابخانه‌ای مصاحف کهن به ما نشان می‌‌دهد که نسخه‌هایی که امروز در اختیار داریم چقدر با نسخه‌های کهن انطباق یا چه تفاوت‌هایی دارند. خوشبختانه به نتایج خوبی رسیدیم و امیدواریم بتوانیم در ادامه کار نتایج را تکمیل کنیم.

وی ادامه داد: طیار آلتی قولاچ، پیش از این نیز روی مصحف‌های خطی از کتابخانه‌های سراسر دنیا مانند ترکیه، لندن، مصر و یمن کار کرده و به دلیل تجربیات در زمینه مصاحف شریف، از وی دعوت شد که در گام نخست مرکز برای تحقیق در این زمینه، در بررسی مصحف منسوب به امیرالمومنین(ع) موجود در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی با ما همکاری داشته باشد. آلتی‌ قولاچ با توجه به تجربه و تخصص خود، یکی از قدیمی‌ترین نسخه‌های موجود را برای این تحقیق برگزید. علاوه بر تحقیقات استاد در زمینه رسم‌الخط، مرکز هم تحقیقاتی در زمینه شماره‌گذاری و انطباق قرائت مصحف با دیگر مصاحف انجام داد».
میزان
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان نیز که زیر نظر قوه قضائیه فعالیت می‌کند، طی امروز و تا این ساعت تعداد سه خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده که تنها یک خبر با عنوان «ابعاد مختلف خدمات دهی در روز اول نمایشگاه قرآن/رسم آیینگی، ابتکار جدید مسئولین این دوره از نمایشگاه» در حوزه قرآن کریم قرار دارد و در بخش‌هایی از این گزارش قرآنی که در رابطه با نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم منتشر شده، آمده است: «اولین روز نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مصلای تهران در حالی سپری شد که هنوز برخی از غرفه‌ها در این نمایشگاه خالی بوده و کار خود را شروع نکرده‌اند.
در این دوره برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن، برای اولین بار مسئولان برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن، دست به ابتکار جالبی زده و بخشی با عنوان «رسم آیینگی یا پاویون رسانه‌ها» در این نمایشگاه ایجاد کرده‌اند تا رسانه‌های مختلفی که عمدتا دارای صفحات معارفی و قرآنی هستند در این نمایشگاه حضور پیدا کرده و به ارائه دستاوردهای خود بپردازند.
این بخش از نمایشگاه، ۱۸ غرفه برای رسانه‌های مختلف در این بخش در نظر گرفته شده بود که یکی از آنان انصراف داده و اکنون ۱۷ رسانه از جمله فارس، تسنیم، رسا و باشگاه خبرنگاران جوان باید در این بخش حضور پیدا کرده و در رونق‌دهی به برگزاری بهتر و شایسته‌تر این دوره از نمایشگاه کمک کنند.
به غیر از غرفه‌های خبرگزاری ایکنا، رادیو قرآن، خبرگزاری حوزه و شبکه جهانی ولایت، تمامی غرفه‌های دیگر این بخش خالی هستند و رسانه های تازه‌وارد در نمایشگاه قرآن در اولین روز غیبت داشتند که شاید در روزهای آینده این رسانه‌ها نیز در این نمایشگاه حضور پیدا کنند».

captcha