مسابقات دانشجویی قرآن با حضور 20 کشور در مصر
کد خبر: 3703845
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰

مسابقات دانشجویی قرآن با حضور 20 کشور در مصر

اتحادیه دانشجویان اندونزی در قاهره، مسابقه بین المللی حفظ و تلاوت قرآن کریم را با حضور دانشجویان ۲۰ کشور جهان برگزار کرد.

مسابقات دانشجویی قرآن با حضور 20 کشور در مصر

به گزارش ایکنا به نقل از شبستان؛ سفارت اندونزی در بیانیه ای اعلام کرد: اتحادیه دانشجویان اندونزی در قاهره مسابقه بین المللی قرآن کریم را بین دانشجویان بین المللی دانشگاه الازهر به راه انداختند و این مسابقه از 21 مارس تا 4 آوریل 2018 میلادی در مرکز شیخ زاید داخل دانشگاه در قاهره برگزار شد.

در این بیانیه آمده است: این مسابقه بین المللی، نخستین مسابقه در نوع خود بین دانشجویان بین المللی بوده است و نزدیک به 63 دانشجوی دختر و پسر در همه رشته های این مسابقه شرکت کردند.

براساس این بیانیه، در این مسابقه دانشجویان 20 کشور از جمله اندونزی، مالزی، نیجریه، چاد، تونس، بنگلادش، فلیپین، کامرون، کامبوج، سنگال، تانزانیا، تاجیکستان، پاکستان، اوگاندا، افغانستان، سنگاپور، روسیه، میانمار و آلبانی شرکت داشتند.

افغانستان رتبه اول در این مسابقه حفظ قرآن کریم را به دست آورد و رتبه های بعدی متعلق به دانشجویان مالزیایی، اندونزیایی و چاد است.اما در مسابقه تلاوت قرآن کریم ، دانشجوی مالزیایی رتبه اول را کسب کرد و سپس فلیپین، پاکستان و اندونزی رتبه های بعدی را به دست آوردند و در مسابقه شرح قرآن کریم، دانشجوی فلیپین رتبه اول و سپس اندونزی، مالزی و نیجریه رتبه های بعدی را کسب کردند.

12 جایزه حج عمره و جوایز نقدی به ارزش 37 هزار و 500 پوند به برگزیدگان اهدا شد.

«ارشاد احسان الحق» رئیس اتحادیه دانشجویان اندونزی در سخنانی گفت: این مسابقه با همکاری طرف های مورد نظر از جمله دانشگاه الازهر و سفارت اندونزی در قاهره و سازمان جهانی فارغ التحصیلان و سازمان های دانشجویی در قاهره و شرکت های دیگر برگزار شد.

وی تاکید کرد: اینگونه مسابقه ها با هدف سوق دادن دانشجویان به حفظ و فهم قران کریم انجام گرفته است و فرصت گرانبهایی برای تقویت روابط بین اتحادیه دانشجویان است.

انتهای پیام

captcha