مأنوس کردن دانش آموز با کتاب؛ نیازمند اصلاح نظام یادگیری در مدارس
کد خبر: 3692547
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۳

مأنوس کردن دانش آموز با کتاب؛ نیازمند اصلاح نظام یادگیری در مدارس

گروه فرهنگی - استاندار خوزستان با بیان اینکه ما باید کتابخوانی را یک ارزش کنیم گفت: برای مأنوس کردن دانش آموز با کتاب باید نظام آموزشی مدارس را اصلاح و پس از آن شرایط و امکان دسترسی سهل تر و بهتر به کتاب را فراهم کنیم و شرایط آرامش و بدون التهاب در جامعه ایجاد کنیم تا جوانان به کتابخوانی بیشتر اهتمام بورزند. 

به گزارش ایکنا از خوزستان، دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان شامگاه 28 بهمن‌ماه در حاشیه بازدید از دوازدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان گفت: الحمدلله تنوع نمایشگاه خوب بود. حضور 600 ناشر و عرضه بیش از 66 هزار عنوان کتاب کار ارزنده‌ای است. طبق گفته مسئولان استقبال خوب بوده است. برخی از انتشاراتی‌ها انتقاداتی داشته‌اند که طبیعی است.

وی اظهار کرد: تنوع نمایشگاه در همه رشته‌ها و قسمت‌ها خوب بود و همه سلایق پوشش داده شده بود. امیدواریم اینها بر غنای فرهنگی جامعه و فرهنگ کتابخوانی در جامعه و گسترش و رونق آن بیفزاید و به ما کمک کند که به تدریج یک جامعه کتابخوان به وجود بیاوریم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه رشد و پویندگی جامعه به فرهنگ کتابخوانی آن بستگی دارد، گفت: ما باید کتابخوانی را یک ارزش کنیم. الان در مدارس ما درس خوانی و یادگیری نداریم، صرفا حفظ کردن است. این باعث می‌شود دانش‌آموز از کتاب خاطره خوشی نداشته باشد. اگر به آموزش و پرورش کشورهای توسعه یافته نگاه کنید می‌بینید مباحث امتحان و حفظ کمترین اهمیت را دارد. این روش نوجوان را با کتاب مأنوس می کند و باعث می شود فرهنگ کتابخوانی در آن جوامع گسترش پیدا کند.

شریعتی افزود: نکته دیگر این است که باید شرایط خرید کتاب را برای همه فراهم کنیم. باید در بخش‌های فرهنگی یارانه بیشتری بدهیم. متأسفانه یارانه‌های ما هدفدار نیست. در کشورهای توسعه یافته به کتاب و کتابخوانی یارانه تعلق می گیرد. اینها را باید اصلاح کنیم و امکان و دسترسی افراد را به کتاب بیشتر و بیشتر کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین باید اولا نظام آموزشی را اصلاح و پس از آن شرایط و امکان دسترسی سهل تر و بهتر به کتاب را فراهم کنیم و شرایط آرامش و بدون التهاب در جامعه ایجاد کنیم تا جوانان به کتابخوانی بیشتر اهتمام بورزند.

انتهای پیام

captcha