وقف‌ قرآنی؛ نیاز شهرستان مرزی تایباد/ اختصاص بخشی از درآمد به فعالیت‌های قرآنی
کد خبر: 3677841
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵

وقف‌ قرآنی؛ نیاز شهرستان مرزی تایباد/ اختصاص بخشی از درآمد به فعالیت‌های قرآنی

گروه شهرستان‌ها - امام جمعه موقت شهرستان تایباد با بیان اینکه یکی از نیازهای اصلی این شهرستان مرزی و تلفیقی در زمینه وقف، مربوط به وقف‌های قرآنی است، گفت: تخصیص بخشی از درآمد ماهانه در راه فعالیت‌های قرآنی یکی از اقداماتی است که می‌تواند به این حوزه کمک کند.

حجت‌الاسلام مرتضی محدثی، امام جمعه موقت تایباد در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا از خراسان رضوی، با اشاره به نیاز این شهرستان به موقوفات قرآنی، اظهار کرد: انسان برای تقویت روح و روان خود علاوه بر نیازهای جسمی و ظاهری، نیاز به ابزاری دارد که تلاوت و حفظ قرآن کریم این نیاز را مرتفع می سازد، لذا در همین راستا اگر مردم به سمت ثبت وقف‌های قرآنی بروند، بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی که بیشتر متوجه نسل جوان است، ریشه‌کن خواهد شد.

وی با تأکید بر همکاری دستگاه‌ها در حوزه فعالیت‌های قرآنی، ابراز کرد: برای رفع مهجوریت قرآن باید همه دستگاه‌های اجرایی در کنار هم و با مشارکت یکدیگر گام بردارند تا با انجام یک کار جهادی، وقف قرآنی مورد تبلیغ قرار گرفته و همگان به آن هدایت و تشویق شوند؛ این امر مهم نه تنها آثار مثبت و ماندگار دنیوی بلکه ثمرات اخروی فراوانی نیز برای واقف خواهد داشت.
امام جمعه موقت تایباد بیان کرد: البته کار ترویج و نشر قرآن در جامعه را باید از خانواده آغاز کرد و با تشویق کودکان از سنین پایین آنان را با قرآن و آموزه‌های این کتاب آسمانی همراه و آشنا کرد.
وی با اشاره به تهدیدات دشمنان در جامعه، ابراز کرد: دشمن برای منحرف کردن باورهای دینی و اعتقادی مسلمانان از ابزار بسیاری از جمله فضاهای مجازی استفاده می‌کند، این فضا دنیای بی‌انتهایی است که حد و مرز ندارد و اگر با فکر و درایت درست وارد این دنیا نشویم مانند دریایی خروشان موجب غرق شدن انسان می‌شود.

حجت‌الاسلام محدثی ابراز کرد: از همین رو، وقف مصحف قرآن کریم و تخصیص بخشی از درآمد ماهانه در راه فعالیت‌های قرآنی از اقداماتی است که باید با فرهنگ‌سازی درست عملی شود.
وی با بیان اینکه افراد بسیاری وجود دارند که علاقه‎مند انجام کار خیر هستند اما نمی‎دانند چه کاری را باید انجام دهند، ابراز کرد: حضور فعال تبلیغات وقف در رسانه‎ها باعث می شود که این سنت حسنه و ماندگار در جامعه توسعه پیدا کند.
امام جمعه موقت تایباد با تأکید بر اینکه دستگاه‌ها نباید در حوزه قرآنی به صورت مجزا و پراکنده‌ فعالیت کنند، بیان کرد: همکاری و هماهنگی دستگاه‌ها در اثربخش بودن فعالیت‌های این حوزه مؤثر خواهد بود.

وقف قرآنی نیاز مبرم شهرستان مرزی تایباد
همچنین احمد محمدیان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تایباد در گفت و گو با ایکنا گفت: با توجه به ثبت21 وقف در سال جاری یکی از نیازهای مبرم این شهرستان مرزی وقف های قرآنی است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تایباد افزود: در حال حاضر شهرستان مرزی تایباد دارای 440 موقوفه است که 240 مورد آن مسجد و حسینیه، 23 موقوفه مربوط به اطعام و تعزیه خوانی حضرت سیدالشهدا(ع) و 177 موقوفه شامل آب انبار و حمام برای استفاده عموم، ساخت حسینیه، هزینه برای ایتام و خیرات است.
محمدیان با اشاره به تعداد وقفیات در سال گذشته ابراز کرد: سال گذشته 15 وقف به ارزش سه میلیارد و 500 میلیون ریال در این دو شهرستان به ثبت رسید. که در مقایسه با سال قبل رشد وقف و ترویج فرهنگ وقف در این شهرستان پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر در شهرستان وقفی که عواید آن صرف امور قرآنی شود تنها یک مورد است و دو مورد مرکز قرآنی که یکی در حال ساخت و دیگری مشکل ثبتی برای وقف دارد.

انتهای پیام

captcha