آغاز ثبت‌نام آزمون حفط و مفاهیم قرآن‌کریم
کد خبر: 3671399
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲

آغاز ثبت‌نام آزمون حفط و مفاهیم قرآن‌کریم

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: ثبت‌نام آزمون حفط و مفاهیم قرآن‌کریم از 18 آذرماه آغاز شده و تا 20 دی ماه ادامه دارد.

احمد محبی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، از آغاز ثبت‌نام در آزمون حفط و مفاهیم قرآن کریم خبر داد و گفت: این آزمون با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه و اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش برگزار می‎شود.
وی با اشاره به اینکه ثبت‎‌نام در این آزمون از 18 آذرماه آغاز شده و تا 20 دی ماه ادامه دارد، اظهار کرد: علاقمندان به شرکت در آزمون برای ثبت‌نام می‌توانند به پایگاه اینترنتی www.quranedu.ir مراجعه کنند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: این آزمون در رشته‌های حفظ قرآن، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، انس با قرآن(برگزاری آزمون به صورت الکترونیکی) و معارف اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.
محبی با بیان اینکه شرکت در تمامی رشته های آزمون برای کلیه داوطلبان و علاقمندان به شرکت در آزمون بدون محدودیت سنی آزاد و بلامانع است، ادامه داد: زمان صدور کارت شرکت در آزمون از تاریخ 1/11 تا 9/12 می باشد.
وی افزود: تاریخ آزمون کتبی تمامی رشته‌ها پنج شنبه10 اسفندماه، آزمون الکترونیکی درک معنا و تدبر در قرآن شنبه 12 اسفندماه، آزمون شفاهی حفظ قرآن ویژه دانش‌آموزان شنبه 12 لغایت 17 اسفند ماه و آزمون شفاهی حفظ قرآن ویژه بزرگسالان(ویژه رشته حفظ کل) نیز شنبه 12 لغایت 17 اسفند ماه است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی یادآور شد: ایجاد انگیزه در میان عموم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، استانداردسازی و جهت‌دهی آموزش‌های قرآن و عترت در مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور از اهداف برگزاری این آزمون است.

captcha