بازاریابی هدفمند، زمینه‌ساز عرضه صنایع دستی خراسان‌جنوبی به بازارهای های منطقه
کد خبر: 3671384
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸

بازاریابی هدفمند، زمینه‌ساز عرضه صنایع دستی خراسان‌جنوبی به بازارهای های منطقه

گروه اجتماعی: فرماندار بیرجند گفت: : باید صنایع دستی خراسان‌جنوبی با بازاریابی و ارائه مشاوره به تولیدکنندگان در بازارهای جهانی و کشورهای همسایه عرضه و صادر شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، علی ناصری فرماندار بیرجند، عصر روز گذشته 19 آذرماه در مراسم بازدید از نمایشگاه ملی صنایع دستی و هنرهای سنتی در خراسان جنوبی بیان کرد: حضور تعاونی‌ها در بحث‌ اشتغال‌های روستایی و خانگی در حوزه صنایع دستی بسیار رضایت بخش است.
وی با بیان اینکه صنایع دستی در ایجاد اشتغال نقش بسزایی دارد، اظهار کرد: باید صنایع دستی خراسان‌جنوبی با بازاریابی و ارائه مشاوره به تولیدکنندگان در بازارهای جهانی و کشورهای همسایه عرضه و صادر شود.
ناصری ادامه داد: توسعه اشتغال کار یک دستگاه اجرایی نیست و میراث فرهنگی کار تخصصی را انجام می‌دهد و زیربنا را باید تعاون و صندوق کارآفرینی امید و سایر سازمان های مرتبط با حوزه اشتغال فراهم کنند.
وی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی در زمینه هنرهای دستی بسیار موفق است، افزود: اگر بهترین کالا را تولید اما نتوانیم بازار پیدا کنیم، سرخوردگی برای هنرمندان و صنعتگران ایجاد خواهد شد.
فرماندار بیرجند با بیان اینکه توسعه اشتغال روستایی و احیای صنایع دستی فراموش شده نیازمند تسهیلات هستند، گفت: امید است بتوانیم نیازهای تسهیلاتی آنان را تامین کنیم تا هنرمندان بدون دغدغه مالی وقت خود را برای آموزش و بازاریابی بگذارند.
وی با اشاره به نقش بازر نمایشگاه‌ها در معرفی محصولات تولیدی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم بازاریابی و بازارسازی را آن بخشی که متعلق به دستگاه های اجرایی است، انجام دهند و بخشی که مربوط به تولیدکنندگان است به روز باشند و با سلایق مصرف کننده آشنا شوند تا بتوانند جای خود را در بازارهای دنیا باز کنند.

captcha