استفاده از ظرفیت انجمن‌های علمی دانشگاه‌ها در توسعه نظامی و اقتصادی کشور
کد خبر: 3671208
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶
معاون وزارت علوم تاکید کرد؛

استفاده از ظرفیت انجمن‌های علمی دانشگاه‌ها در توسعه نظامی و اقتصادی کشور

گروه اجتماعی: مدیرکل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم بر لزوم استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت طرح‌های علمی انجمن‌های علمی دانشگاه‌ها در حوزه رفع نیازهای نظامی کشور به ویژه در حوزه نیروی دریایی ارتش تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین الملل قرآن(ایکنا) از قم، دکتر فضل الله ایرجی پیش از ظهر امروز در جشنواره مکران گنج بیکران در دانشگاه قم گفت: تعامل با نیروی دریایی جمهوری اسلامی با وزارت علوم و دانشگاه ها آثار مثبتی در کشور خواهد داشت.
وی افزود: 36 اتحادیه انجمن های علمی در دانشگاه های کشور وجود دارد؛ برخی از این اتحادیه های انجمن های علمی دانشگاهی قابلیت فعالیت علمی و آموزشی و پژوهشی در حوزه جشنواره مکران دارند.
مدیرکل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری بیان کرد: جشنواره دوم مکران باید موضوعات گسترده تری را تعقیب کند و در دوره های بعد می توان این جشنواره را با همکاری جامعه پیشرو و نخبه دانشجویی و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک جشنواره ثابت برگزار کرد.
وی با پیشنهاد برگزاری نشست مشترک در کرمانشاه در این حوزه گفت: این جلسات با محوریت جشنواره می توان با حضور دبیران اتحادیه های انجمن های علمی دانشگاه ها در قم برگزار کرد.
ایرجی اظهارکرد: دانشگاه و دانشجو، دارای یک مسئولیت بزرگ اجتماعی است؛ بروز سیاسی این مسئولیت در مسایلی چون 16 آذر رخنمایی می کند؛ تاملات و گرایشات سیاسی در فضاهای دانشجویی بیدار بوده و می باشد.
مدیرکل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری بیان کرد: اگر فاز 4 توسعه اسکله شهید بهشتی و شهید کلانتری در چابهار اجرا شود و راه آهن این حوزه نیز تکمیل شود، درآمد حاصل از این نقل و انتقالات معادل درآمد نفت خواهد بود.
وی گفت: این مسیر تجاری قطعا در آینده می تواند مشکلات بسیاری را حل کند زیرا نفت یک سرمایه پایان پذیر است ولی تجارت پایانی نخواهد داشت؛ نکته مهم آن است که باید برای رفع مشکلات مرتبط به محرومیت زدایی و امکان زندگی مناسب در این منطقه نیز تلاش جدی انجام شود.
ایرجی اظهارکرد: در این حوزه نیز می توانیم روی ظرفیت دانشجویی کشور حساب کنیم؛ شناسایی و حل مسایل کشور از جمله مهمترین اقداماتی است که دانشجویان می توانند در این حوزه کشور را یاری کنند.
مدیرکل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری بیان کرد: گروه های دانشجویی در شهرهای مختلف سواحل مکران و یا حتی در استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان فعال تر شده اند و حمایت های وزارت علوم نیز در این زمینه ادامه خواهد یافت.

captcha