بیش از 2 هزار خردسال به روش مهدالرضا آموزش قرآنی می‌بینند
کد خبر: 3671098
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵

بیش از 2 هزار خردسال به روش مهدالرضا آموزش قرآنی می‌بینند

مدیرکل دارالقرآن وزارت دفاع از تربیت بیش از سیصدحافظ قرآن در موسسات قرآنی این وزارت خبرداد و گفت: بیش از 2 هزار خردسال در 16 مهدکودک قرآنی به روش مهدالرضا آموزش قرآنی می بینند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) فارس نوشت: مجید گلشادی با اشاره به روش‌های مختلف آموزشی قرآن در دارالقران الکریم وزارت دفاع اظهار داشت: این مرکز آموزشی قرآن کریم در بخش‌های مختلفی اعم از آموزشی، تبلیغ، ترویج، تحقیق و پژوهش فعالیت دارد.

وی در ادامه افزود: در بخش آموزش ویژه خانواده‌ها و کارکنان وزارت دفاع، 10 موسسه قرآنی عترت راه‌اندازه شده که یکی از این موسسات با عنوان موسسه قرآنی عترت نبی‌اکرم(ص) در جزیره قشم با استقبال بی‌نظیر مردم روبه‌رو شده است.

مدیر دارالقرآن الکریم وزارت دفاع تصریح کرد: 14 موسسه قرآنی نیز در استان‌ها و شهرستان‌های دیگر راه‌اندازی شده که آموزش‌های لازم را در تمامی رشته‌های قرآنی به صورت تخصصی اعم از روخوانی‌و روانخوانی، فصیح‌خوانی، تجوید، حفظ و قرائت قرآن توسط بهترین مربیان استانی به مخاطبان ارائه داده می‌شود.

گلشادی همچنین گفت: بیش از سیصدحافظ کل قرآن و 10 هزا نفر نیز از یک جزء تا 30 جزء در مدارس قرآنی وزارت دفاع مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: به لحاظ عدالت آموزشی، علاوه بر 15 مؤسسه قرآنی یادشده، 10 مرکز آموزشی غیرحضوری و به صورت تلفنی به همکاران و خانواده‌های آنان که تجمع سکونتی ندارند توسط مربیان قرآنی از تهران تحت آموزش قرار می دهند.

مدیر دارالقرآن الکریم وزارت دفاع همچنین از فعالیت 16 مهدکودک قرآنی در کشور خبر داد و گفت: بیش از 2 هزار خردسال به روش مهدالرضا آموزش قرآنی می‌بینند به طوری که قبل از ورود به دبستان، توانایی تلاوت تمامی آیات قرآن با لحن و تجوید عربی را دارند، کودکان در این مراکز همچنین مفاهیم و قصص قرآنی را به‌صورت کودکانه فرا می‌گیرند.

گلشادی ابراز داشت: در مجموع بیش از 50 هزار نفر از خانواده‌های کارکنان به‌فراگیری آموزش‌های قرآنی مشغول هستند.

وی در ادامه، برگزاری مسابقات قرآنی را از دیگر فعالیت‌های دارالقرآن الکریم وزارت دفاع نام برد و گفت: به دلیل استقبال کارکنان و خانواده‌های آنان، مسابقات در سال جاری به صورت منطقه‌ای در 11 منطقه کشور پیش‌بینی شد، از طرفی نیز متمرکز شدن مسابقات و برنامه‌ها در تهران، هزینه‌هایی را درپی‌داشت، بنابراین هر استانی که توانایی برگزاری مسابقات را دارا بود به‌عنوان یک منطقه درنظر گرفته شد و استان هرمزگان نیز به عنوان منطقه جنوب کشور میزبان استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان بود.

مدیر دارالقرآن الکریم وزارت دفاع ادامه داد: در دهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه خانواده‌های کارکنان وزارت دفاع منطقه جنوب کشور، 100 شرکت‌کننده به‌رقابت پرداختند.

captcha