اختتامیه يازدهمين مسابقات سراسری قرآن كاركنان راه آهن برگزار شد
کد خبر: 3669251
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸

اختتامیه يازدهمين مسابقات سراسری قرآن كاركنان راه آهن برگزار شد

گروه مسابقات: مراسم اختتامیه يازدهمين دوره مسابقات سراسري قرآن ويژه كاركنان راه آهن، روز گذشته 11 آذر ماه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، يازدهمين دوره مسابقات سراسری قرآن‌ كريم، ويژه كاركنان راه آهن و خانواده‌های آنان روز گذشته، 11 آذر ماه با معرفی نفرات برگزيده در مجتمع فرهنگي آموزشي ياوران حضرت مهدی(عج) جمکران به كار خود پايان داد.
در اين مراسم، پس از قرائت قرآن‌ کریم، حجت‌الاسلام والمسلمين بياتي، مشاور فرهنگي مديرعامل و دبيرستاد هماهنگي تبليغات اسلامي راه آهن، ضمن تشكر از كاركنان و متوليان قرآني ستاد و مناطق راه آهن با اشاره به تعداد شرکت‌کنندگان مسابقات سراسری قرآنی در راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: تعداد کل شرکت‌کنندگان در یازدهمین دوره مسابقات قرآنی 1200 نفر بوده است که شامل 810 نفر آقایان و 390 نفر بانوان هستند. همچنین 300 نفر از اعضای خانواده‌های کارکنان و 900 نفر کارکنان و تعداد شرکت‌کنندگان راه یافته به مرحله پایانی 260 نفر بوده است.
وی بیان کرد: قرآن، ابدیت دارد و همیشه و در هر زمانی جاری است کار قرآنی ما در این مراسم به پایان رسیده است، اما قرآن همیشه در زندگی مومنین جاودانگی دارد و برای همه مومنین است.
بیاتی با اشاره به اینکه آثار قرآن در وجود ما تجلی پیدا می‌کند، گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری(مد ظله العالي) که فرمودند، قرآن، کتابی است که اگر کسی با آن انس پیدا کند یا به کمالاتش افزوده می‌شود یا از نواقصش کاسته می‌شود. پس ما باید به واسطه وجود قرآن هم کمالات را بالا ببریم و هم نقایص را پایین بیاوریم.
دبير ستاد هماهنگی تبليغات اسلامي راه آهن وجود قرآن را شفابخش دانست و افزود: همه بیماری‌های مادی و معنوی بوسیله انس با قرآن شفا پیدا خواهند کرد و همه مشکلات دنیا و آخرت در سایه قرآن علاج پیدا می‌کند و وسعت رحمت خداوند بسیار است.
مشاور فرهنگي مديرعامل اظهار کرد: مردان خدا، کسانی هستند که این مسائل را به جان بخرند و در زندگی خود آنها را به کار بندند. درس قرآن این است که اگر در زندگی به مشکلاتی برخورد کردیم با تمسک جستن به هادیان الهی و نعمات بزرگی که خداوند به ما ارزانی داشته است، مشکلات رفع شود و اراده خداوند این است که دست بندگانش را بگیرد.
وی همچنین با اشاره به آغاز هفته وحدت خاطرنشان کرد: هفته وحدت زمان ندارد و همیشه جاری است و باید در طول زندگی آن را پیاده کنیم و در تمام مسائل هم سو و هم جهت باشیم. حقیقت قرآن را عمل به آن و آثار عمل به قرآن را تغییر در زندگی، رفتار، اخلاق انسان دانست.
بیاتی در پایان گفت: از خانواده‌های عزیزی که در این مسابقات شرکت کرده‌اند و به عشق قرآن و اهل بیت سختی راه را تحمل کرده‌اند تا به این مرحله و به اینجا رسیده‌اند، تشکر می‌کنیم و با وجود برخی مشکلات باید سعی کنیم از نظر کمی و کیفی سطح مسابقات را بالا ببریم تا در سال‌های آینده شاهد رشد بيشتر کمی و کیفی نسبت به سال‌هاي گذشته باشیم.
در ادامه این مراسم، اعتماد، مديركل راه آهن قم گفت: قرائت قرآن در زندگی انسان آثار و برکات زیادی دارد که با اندیشه کردن در آیات و بکارگیری مفاهیم قرآنی درزندگی این برکات جاری می‌شود. بعضی از آیه‌های قرآن معجزه می‌کنند.
وی افزود: یکی مظاهر انس با قرآن همین مسابقات قرآن است و این امر در راه آهن جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است که هرساله با شکوه‌تر از سال قبل برگزار می‌شود. این مسابقات قرآن، انگیزه‌ای است برای خانواده‌ها تا در این مباحث هرچه بیشتر و عمیق‌تر نفوذ کنند.
مديركل راه آهن قم اظهار کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، اثرات انس با قرآن و فهم قرآن می‌تواند در زندگی آثار مثبت و خوبی برای فرد ایجاد کند و تلاوت با صوت خوش قرآن، باعث می‌شود که زنگار از دلها زدوده شود و این آغاز تفکر و عمل به مفاهیم قرآن است.
وی بیان کرد: خواندن قرآن و مراجعه به قرآن در طول زندگی به ما امید می‌دهد ما باید به تمام احکام قرآن عمل کرده وبه این ریسمان الهی چنگ بزنیم و تمسک بجوییم و از وعده‌های قرآنی آگاه باشیم.
در ادامه این مراسم، اميد معنوی، شاعر آیین کشور با صوت خود اشعار بسيار زيبايی را در مدح پيامبر رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) و آغاز هفته وحدت قرائت کرد و پايان‌بخش مراسم اختتاميه يازدهمين دوره مسابقات قرآن راه آهن جمهوری اسلامی تلاوت حميد شاکرنژاد، قاری بین‌المللی بود.
ديگر برنامه‌های فرهنگی در اين دوره از مسابقات شامل؛ ايجاد نمايشگاه قرآن درباره فعاليت‌های 5 ساله اخير راه آهن در زمينه‌های قرآني و همچنين نمايش آثار شركت‌كنندگان در رشته‌های هنری و پژوهشي بود كه به صورت غير حضوری در اين مسابقات شركت كرده بودند.همچنين ديدار با مرجع عاليقدر جهان اسلام حضرت آيت الله العظمی جوادی آملي و بهره‌گيری از سخنان ايشان بعد از اقامه نماز ظهر و عصر روز پنجشنبه به تاریخ 9 آذرماه بود.

زيارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد جمكران و بازديد از نمايشگاه معرفتی انديشه نجات جهت معرفت‌افزايی حضرت مهدی(عج) از دیگر برنامه‌ها بود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حبیب عباسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۹/۱۳ - ۱۹:۰۴
0
0
با تشکر از زحمات جناب آقای بهراد همکارانش،بسیار عالی بود
captcha