مواضع رئیس جمهور ایران در مقابل سخنان ترامپ قابل تقدیر است
کد خبر: 3653677
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵

مواضع رئیس جمهور ایران در مقابل سخنان ترامپ قابل تقدیر است

گروه سیاست و اقتصاد: یک دکترای جامعه‌شناسی سیاسی در خراسان‌جنوبی گفت: مواضع رئیس‌جمهور ایران در مقابل گزافه‌گویی‌های ترامپ در شأن نظام اسلامی ایران بود.

یدالله دهقان، دکترای جامعه‌شناسی سیاسی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: پاسخ حجت‌الاسلام روحانی در مقابل رئیس‌جمهور آمریکا قاطعانه، مستحکم، قابل تقدیر و پاسخی دندان شکن به یاوه‌گویی‌های ترامپ بود.
وی افزود: رئیس‌جمهور آمریکا فکر می‌کرد با این سخنان می‌تواند شوک بزرگی به ایران وارد کند اما اشتباه کرده بود.
این دکترای جامعه‌شناسی سیاسی بیان کرد: کشور ایران در طول تاریخ 40 ساله بعد از انقلاب چنین خلف وعده‌ها و نفی تعهدهایی  را بارها و بارها از آمریکا دیده بود.
دهقان ادامه داد: در مسئله برجام مسجل بود که آمریکا باز هم به وعده خود عمل نخواهد کرد اما سیستم جامعه به گونه‌ای بود که باید به سمت برجام حرکت می‌کردیم.
وی با بیان اینکه در طی برجام، بدعهدی آمریکا دوباره ثابت شد، تصریح کرد: سخنان رهبر معظم انقلاب نشان داد که در هیچ برهه‌ای از زمان نباید به آمریکا اعتماد کرد.
این دکترای جامعه‌شناسی سیاسی با بیان اینکه ترامپ روی نقاطی دست گذاشت که فکر می‌کرد عامل اختلاف بین مردم ایران شود، افزود: تصور ترامپ بر این بود که موضع‌گیری در مورد نهادهای انقلابی ایران مانند سپاه پاسداران می‌تواند باعث افزایش اختلاف در کشور شود.
دهقان ادامه داد: اما با واکنش مردم ایران و رئیس جمهوری ایران به واقعیت‌های درونی جامعه ایران پی برد.
وی با بیان اینکه در فعالیت‌های نهادهای انقلابی ایران وحدت خاصی حاکم است، اظهار کرد: شاید اختلاف‌نظرهایی در مورد بعضی از مسائل بین مسئولان وجود داشته باشد اما در مورد مسائل اصلی نظام با یکدیگر وحدت دارند.
 این دکترای جامعه‌شناسی سیاسی یادآور شد: آمریکا باز هم  مانند همیشه در مورد ایران و وحدت حاکم بر آن اشتباه کرد.
captcha