اساس کار دانشگاه‌ها باید فعالیت‌های قرآنی باشد/ بهره‌گیری از هنر در این راستا
کد خبر: 3653629
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۵

اساس کار دانشگاه‌ها باید فعالیت‌های قرآنی باشد/ بهره‌گیری از هنر در این راستا

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی ـ دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور با اشاره به اینکه اصل کار در دانشگاه‌ها باید فعالیت‌های قرآنی باشد، عنوان کرد: سرنوشت کشور از دانشگاه‌ها تعیین می‌شود، دانشگاهی که اندیشه اساتید و دانشجویان آن با قرآن و فرهنگ قرآنی پیوند خورده باشد، می‌تواند سرنوشت کشور را بسازد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، کریم نجفی‌برزگر، معاون فرهنگی ـ دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور شب گذشته، 24 مهرماه در اختتامیه بیست‌ویکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های پیام نور کشور در مشهد، عنوان کرد: دانشگاه پیام نور توانسته است با امضای تفاهم‌نامه با سازمان دارالقرآن، اوقاف و امور خیریه، جهاد دانشگاهی و معاونت قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۵۰۰ مرکز قرآنی را در سراسر کشور ایجاد کند.
وی با بیان اینکه این مراکز در نشر فرهنگ قرآنی موفق بوده‌اند و برنامه‌های ویژه‌ای برای آینده دارند، تشریح کرد: فعالیت‌های قرآنی یکی از فعالیت‌های مهم فرهنگی به شمار می‌رود.
نجفی برزگر با اشاره به اینکه اصل کار در دانشگاه‌ها باید فعالیت قرآنی باشد، تصریح کرد: سرنوشت کشور از دانشگاه‌ها تعیین می‌شود؛ دانشگاهی که اندیشه اساتید و دانشجویان آن با قرآن و فرهنگ قرآنی پیوند خورده باشد، می‌تواند سرنوشت کشور را بسازد.
معاون فرهنگی ـ دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور با تأکید بر اینکه زندگی مادی و معنوی ما در قرآن تعریف شده است، افزود: در قرآن، زندگی همه جانبه‌ای که انسان را به حیات جاویدان نائل می‌کند، آمده است.
نجفی‌برزگر، قرآن را منبع اصلی شناخت اسلام دانست و ابراز کرد: دانشجویان باید در دانشگاه با فرهنگ قرآنی آشنا شوند و فرهنگ قرآنی را در سطح ملی و بین‌المللی ترویج دهند و با جهان رابطه برقرار کنند.
معاون فرهنگی ـ دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور در پایان با بیان اینکه باید از هنر در راستای پیشبرد فعالیت‌های قرآنی استفاده کنیم، گفت: به‌عنوان مثال، می‌توان با اقداماتی همچون ساخت فیلم از زندگی پیامبران، مردم را سیره اهل بیت(ع) بیشتر آشناتر کرد.
captcha