برنده‌ترین حربه دشمن فقر و گرفتاری مردم کشور است
کد خبر: 3653592
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹
فرهاد رهبر تصریح کرد:

برنده‌ترین حربه دشمن فقر و گرفتاری مردم کشور است

گروه دانشگاه: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر توصیه‌های اقتصادی مقام معظم رهبری تصریح کرد: به اعتقاد ایشان برنده‌ترین حربه دشمن فقر و گرفتاری مردم کشور است. توجه به هشدار رهبری می‌تواند مسئولان را در خنثی سازی مشکلات اقتصادی کمک کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، امروز دوشنبه 24 مهرماه، همایش زعیم ذوفنون و رونمایی از کتاب منظومه فکری آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، تالیف حجت الاسلام عبدالحسین خسرو پناه به همت دانشگاه آزاد اسلامی و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در سالن همایش کتابخانه و مرکز اسناد دانشگاه آزاد برگزار شد. آقایان علی اکبر ولایتی، رئیس امنای دانشگاه آزاد اسلامی، غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، آیت‌الله علی‌اکبر رشاد رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران، فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و حجت‌الاسلام عبدالحسین خسرو پناه، رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه از سخنران این همایش بودند.

در آغاز این مراسم، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: امروز با رونمایی از منظومه فکری مقام معظم رهبری در همه عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی که با حضور شما اساتید و بزرگان برگزار می‌شود، گوشه‌ای از این منظومه فکری معرفی خواهد شد و امیدواریم این جلسه که بتوانیم این اندیشه بزرگ را تبدیل به یک دانش عملیاتی برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی کنیم.

وی با اشاره به حوزه اقتصادی این منظومه افزود: نظام فکری مقام معظم رهبری دارای جامعیتی با نگاه دقیق به جنبه‌های گوناگون زندگی انسان امروز همراه با پیش بینی و آینده نگری دقیق و عمیق است. هشدارهای ایشان در بزنگاه‌های مختلف تاریخی مستدل و متقن بوده که با گذر زمان کارشناسان خبره فن به هم نتایجی رسیده‌اند که معظم له مدتها پیش درباره آنها هشدار داده بودند.

رهبر گفت: امروز از منظومه‌ای قرار است رونمایی کنیم که در دانشگاه آزاد و سایر دانشگاه‌ها تدوین تنظیم شده که گوشه‌ای از منظومه فکری معظم له را معرفی می‌کند.

وی همچنین افزود: در حوزه اقتصاد این منظومه دارای نظمی است که اهداف اقتصادی و طرح‌ها و برنامه‌های کلان اقتصادی کشور را مطرح می‌کند و آسیب‌شناسی درونی به معنای تهدیدات اقتصادی برای مقابله با آن دشمن شناسی بیرونی و در نهایت راهبردهای برون رفت از این وضعیت اقتصادی را به درستی از فرمایشات ایشان می‌توان استنباط کرد.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه این دسته‌بندی‌ را همه علمای اقتصاد انجام داده‌اند، عنوان کرد: تاکید جدی رهبر معظم انقلاب درباره ارکان اقتصاد؛ کار، نیروی انسانی، تولید ثروت و سرمایه است که از آنها به عنوان زیر بنای چرخه اقتصاد یاد کردند.

وی افزود: در خصوص اهداف اقتصادی دو هدف بزرگ؛ اجرای عدالت و پیشرفت‌های اقتصادی به کمک پیشرفت‌های علمی مد نظر ایشان بوده و توجه ایشان به مسائل روز کشور در مواردی همچون اصل 44 قانون اساسی، سند چشم انداز 20 ساله کشور، طرح تحول اقتصادی، صندوق توسعه اقتصادی و نظایر اینها تسلط ایشان به مسائل اقتصادی را نشان می‌دهد.

وی افزود: در باب مسائل استقلال اقتصادی، خودکفایی و اقتدار اقتصادی در عرصه‌های مختلف در ذیل فرمایشات ایشان آمده و راهکارهای عملیاتی و جدی که نشان دهنده بینش ایشان از مسائل اقتصادی است وجود دارد. مفاسد اقتصادی و مقابله با آن و اقتصاد مقاومتی، به عنوان مسائل روز از سوی ایشان مطرح شده که هم آسیب شناسی درونی و همچنین راهکارهای آن در فرمایشات ایشان دیده می‌شود.

فرهاد رهبر با اشاره به بصیرت اقتصادی و دشمن شناسی رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: امروز دشمن شناسی ایشان و لزوم برخورداری از بصیرت اقتصادی از کلام‌های نورانی ایشان است که بایستی دقت داشته باشیم که از حرکت‌های اقتصادی دشمن که بر علیه ماست غافل نشویم.

رجوع به اقتصاد اسلامی منشا تفکر ایشان است و جهاد علمی و اقتصادی یعنی همان اقتصاد مقاومتی از راهکارهای اساسی ایشان برای برون رفت از مشکلات و مسائل اقتصادی است.امید است با تکیه بر نظرات ایشان و تدوین آنها به عنوان یک برنامه عملیاتی کشور ایران را از این مشکلات اقتصادی به یک گذرگاه روشن و شفاف هدایت کنیم. و این امر به کار اساتید و محققان برمی‌گردد.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به بحث دشمن شناسی رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: کدهای دشمن شناسی که رهبری مطرح کرده‌اند مطالب متعددی دارد که با مسائل اقتصادی ارتباط پیدا می‌کند. اشاره به تبعات مخرب تحریم و فشار اقتصادی به کشور که از طرف دشمن طراحی می‌شود دامن زدن به اختلافات قومی، جناحی، حزبی، سیاسی و رقابت‌های صنفی در عرصه اقتصاد و ترویج روحیه یاس و ناامیدی و القای ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی از ترفندهای دشمن از بیرون و داخل است که همواره مورد تاکید و هشدارهای جدی مقام معظم رهبری بوده و اگر به این رهنمودها توجه شود به موقع می‌توان راهکاری مناسب را به دست آورد.

فرهاد رهبر با اشاره به یکی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص حربه دشمن تاکید کرد: برنده‌ترین حربه دشمن فقر و گرفتاری مردم است این فرمایش ایشان نشان می‌دهد مشکلات معیشتی به ویژه برای طبقات ضعیف مشکل مهم در عرصه اقتصادی کشور است و این مشکلات تبعات اجتماعی و فرهنگی در پی دارد و دشمن روی این مسئله تکیه کرده است، لذا ریشه کن کردن فقر و محرومیت جزء مهمترین توصیه‌های رهبری بوده و تاکید بر نهضت خدمت رسانی با بکار گیری مدیریتی کارآمد و لایق و نیز تاکید بر مبارزه و مقابله با فساد و پرهیز از اختلاف به معنای تضاد بنیانی در میان اقشار و گروه‌های مختلف، همواره مورد تاکید ایشان به جهت بصیرت اقتصادی و دشمن شناسی ایشان بوده است. توجه به این هشدارها می‌تواند به مسئولان برای خنثی سازی مشکلات کمک کند.

وی با اشاره به بیکاری به خصوص بیکاری جوانان تحصیل کرده به عنوان یکی از مشکلات اقتصادی کشور افزود: از جمله بیانات مکرر مقام معظم رهبری بر توصیه ایشان برنامه ریزی بیکاری و رکود تولید بوده است، به طور کلی رکود تولید و بیکاری یکی از مشکلات اساسی است که ایشان درباره این موضوع هم هشدار داده‌اند که این یک چالش است و هم در سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی تکیه ایشان بر روی حل مشکلات معیشتی مردم و مشکل بیکاری جوانان بوده است.

رهبر گفت: رهبر معظم انقلاب هدف نظام جمهوری اسلامی را پیشرفت همه جانبه، استقلال از قدرت‌های سلطه گر جهانی، عدالت اجتماعی، شکوفایی استعدادها، رهایی کشور از آسیب‌های اجتماعی و عزت و امنیت و اقتدار ملی بیان کردند و پایه اصلی استحکام درونی اقتصاد مقاومتی دانستند.

وی ادامه داد: یکی از فرمایشات معظم له است که اگر کشوری نتواند از لحاظ اقتصادی و علمی خود را تامین کند، بی رحمانه مورد تهاجم دشمن قرار می‌گیرد. ما این هشدارهای جدی را امروز بعینه حس می‌کنیم.

وی در پایان با ارائه نموداری گفت: پر تکرارترین توصیه‌های اقتصادی رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر حمایت از تولید داخلی است که طی سال‌های اخیر 40 بار در سخنرانی‌های ایشان آمده، در مراتب بعدی تکیه بر نیروهای داخل؛ 30 بار، مبارزه با قاچاق و واردات غیر ضرور؛ 23 بار و استفاده از اقتصاد دانش بنیان؛ 14 بار، هر کدام از این موارد یک پایه از فرمایشات رهبری است که چندین بار مورد تاکید ایشان قرار گرفته و این منظومه را شکل داده است. امیدواریم همه این منظومه را مطالعه کنند و کمک نمایند این مقدمه دستمایه‌ای برای پیشبرد همه اهداف جمهوری اسلامی در کلیه عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شود.

captcha