برگزاری یادواره استانی شهدای بقاع متبرکه و امامزادگان در کاشمر
کد خبر: 3653434
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱

برگزاری یادواره استانی شهدای بقاع متبرکه و امامزادگان در کاشمر

گروه شهرستان‌ها: معاون سیاسی ـ اجتماعی فرمانداری کاشمر از برگزاری یادواره استانی شهدای مدفون در امامزادگان و بقاع متبرکه در بقعه امام‌زاده سیدحمزه(ع) این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مراد علی احمدزاده، معاون سیاسی ـ اجتماعی فرمانداری کاشمر، 24 مهرماه در جلسه ستاد یادواره استانی شهدای بقاع متبرکه ویژه شهدای امام‌زاده سیدحمزه(ع) که در محل فرمانداری برگزار شد، برگزاری یادواره‌های شهدا را یکی از راه‌های انتقال این فرهنگ ناب به نسل جدید و همچنین زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و تجلیل از خانواده‌های این عزیزان دانست.
احمدزاده با تأکید بر اینکه زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و سبک زندگی شهیدان می‌تواند جامعه را از برخی آسیب‌های اجتماعی که با آن مواجه هستیم، مصون نگه دارد، خواستار  همکاری همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان در برگزاری این رویداد استانی شد.
در ادامه حجت‌الاسلام صادق خلیلی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشمر گفت: برای اولین بار، یادواره شهدای بقاع متبرکه اوقاف و امور خیریه استان با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در شهرستان‌های این استان برگزار خواهد شد.
خلیلی ادامه داد: یادواره استانی شهدای بقاع متبرکه استان ویژه شهدای امامزاده سیدحمزه(ع) کاشمر با حضور جمعی از مسئولان استانی و منطقه ترشیز در روز پنجشنبه، 27 مهرماه همزمان با نماز مغرب و عشاء در سالن اجتماعات امام‌زاده سیدحمزه(ع) برگزار می‌شود.
وی افزود: در گلزار شهدای امام‌زاده سیدحمزه(ع) کاشمر، 153 شهید گلگون کفن دوران دفاع مقدس و شهید زاده اکبر از شهدای مدافع حرم مدفون هستند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشمر با بیان اینکه  بیشترین شهید بین بقاع متبرکه استان در بقعه متبرکه امامزاده سیدحمزه کاشمر مدفون است، گفت: به همین دلیل، اولین یادواره استانی شهدای بقاع متبرکه استان در کاشمر برگزار خواهد شد.
وی گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری همه دستگاههای اجرایی مراسمی در خورشان مقام و جایگاه شهدا برگزار کنیم.
captcha