پاسخ مردم به «ری استارت»
کد خبر: 3651660
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴

پاسخ مردم به «ری استارت»

گروه جامعه: سخنگوی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به جریحه‌دار شدن احساسات عمومی مردم به دلیل آتش‌زدن در مسجد جواد الائمه(ع) توسط عده‌ای فریب‌خورده، گفت: نماز جماعت آن روز با جمعیتی سه برابر معمول در این مسجد اقامه شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید آقایی سخنگوی مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در واکنش به هتک حرمت مسجد جواد‌الائمه(ع) شرق تهران و آتش‌زدن در این مسجد توسط عده‌ای که مدعی شیطان‌پرستی هستند، گفت: اتفاقی که در هتک حرمت مسجد‌ جوادالائمه(ع) و شکستن و به آتش کشیدن در ورودی آن رخ داد، اتفاقی مسبوق به سابقه است و معمولاً هم به دست اشخاص معاند در طول تاریخ کشورمان انجام شده است.

وی ادامه داد: حمله به مساجد را از زمان حکومت پهلوی و قبل از آن، در زمان دفاع مقدس توسط رژیم بعث عراق و منافقان داریم، همین اتفاق در فتنه سال 88 هم افتاد. اما اتفاقی که در مسجد جوادالائمه(ع) رخ داد یک حرکت سازمان‌یافته نیست که توسط افرادی که برنامه‌ریزی کرده باشند بروز کرده باشد. شخصیتی هم که در پشت این اتفاق است شخصیتی دلقک‌گونه دارد و من حتی موافق نیستم گفته شود بازیگر طنز چرا که بازیگران طنز ما در فضای طنز بسیار انسان‌های شریفی هستند که مسئولیت خود را در قبال جامعه انجام می‌دهند.

حتی اسم این افراد را هم نباید مطرح کرد

حجت‌الاسلام آقایی با اشاره به اینکه حتی اسم این افراد را هم نباید مطرح کرد، گفت: این فرد به زعم خودش خواسته مثل همه اپوزیسیون‌های خارج نشینی که بیشتر کارهای آنها بدون پایه فکری قوی صورت می‌گیرد، کاری انجام دهد و این از شانس مردم ایران است که چنین دشمنان احمقی دارند که یکیشان اعلام می‌کند که می‌خواهد در میدان آزادی فرود بیاید، یک نفر دیگر آزادی‌های یواشکی و چهارشنبه‌های سفید را اعلام می‌کند، این فرد هم آمده یک جنبش حرکت از نو را با نام «ری استارت» آغاز کرده و گفته که مساجد و بانک‌ها مورد هجمه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در این فضا ممکن است عده‌ای قلیل تحت تأثیر این فضا قرار بگیرند. به نظر من افرادی که این کار را کردند هم قصد و غرضی نداشته‌اند و فقط فریب خورده‌اند و حتی خیلی هم متوجه اقدام خود نبوده‌اند و مانند حرکت منافقان و فتنه‌گرها نیست و صرفاً حرکتی فردی است.

سخنگوی مرکز رسیدگی به امور مساجد در خصوص واکنش مردم و اهالی محلی که این مسجد در آن قرار دارد، گفت: به محض اینکه این خبر اعلام شد، امام جماعت مسجد و نیروهای امنیتی در محل حاضر شدند و از همه جالب‌تر حضور مردم در مسجد بود. فضایی آکنده از تأثیر و تأسف در اطراف مسجد حاکم بود و احساسات عمومی مردم جریحه‌دار شده بود و حتی عده‌ای به دلیل این جسارت به خانه خدا گریه می‌کردند.

این رفتار نشان دهنده وضعیت جامعه نیست؛ نشان دهنده حماقت دشمنان است

آقایی تصریح کرد: این رفتار بیش از اینکه نشان دهنده وضعیت جامعه باشد نشان دهنده حماقت دشمنان ما است. پس از این اتفاق شاهد بودیم مردمی که حتی به آن مسجد هم نمی‌رفتند اما در آن محل بودند وقتی از جریان مطلع شدند به شدت متأثر شده و غروب همان شب نماز جماعت با جمعیتی دو سه برابر همیشه در مسجد جواد الائمه(ع) برگزار شد.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا فیلم این رفتار و پاسخ مردم در فضای مجازی بارگذاری نشده است؟ گفت: مبنا بر این بود که به این موضوع دامن زده نشود و نباید هم این قضیه بزرگنمایی شود. چرا که چنین آدم‌هایی دوست دارند بیشتر دیده شوند.

آقایی در پاسخ به این مسئله که این افراد رسانه‌های زیادی در اختیار دارند و همین مسئله موجب می‌شود کار خود را بزرگنمایی کنند و سکوت رسانه‌ای ما موجب می‌شود پاسخی به آنها داده نشود؟ گفت: سعی ما در این جهت بود که مسجد به روند معمول کار خود بازگردد به همین دلیل سریعاً مسجد بازسازی و پاک‌سازی شده و اکنون هم نماز در این مسجد در حال اقامه نماز. این مسجد از مساجد فعال و با جوانان مومن و انقلابی است و کمتر از یک ماه بود که بازسازی شده بود.

وی اظهار امیدواری کرد این اتفاقات دیگر رخ ندهد و موجب بیداری کسانی شود که ناخواسته تحت تأثر فضای مصمومی قرار می‌گیرند که هدایت آنها از ذهن‌های بیمار کسانی است که به سودای براندازی جمهوری اسلامی و مردم در حال فعالیت هستند.

captcha