تعبیر «آتش به اختیار» به معنای تجویز بی‌نظمی نیست
کد خبر: 3610167
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰

تعبیر «آتش به اختیار» به معنای تجویز بی‌نظمی نیست

گروه سیاسی: امام جمعه نظرآباد گفت: تعبیر «آتش به اختیار» به معانی تجویز بی‌نظمی، هرج‌ ومرج، انجام فعالیت‌های کور و بی‌برنامه نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین جعفر محسن‌زاده، امام جمعه نظرآباد، 26خرداد در خطبه‌های نماز جمعه نظرآباد با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع دانشجویان، اظهار کرد: ایشان نکات بسیار مهمی بیان کردند که نیازمند تحلیل و دقت نظر است.
وی به تعبیر «آتش به اختیار» که از سوی رهبری بیان شد، اشاره کرد و گفت: متأسفانه برخی از این تعبیر سواستفاده و سوتعبیر کرده‌اند این در حالی است که اصل توصیه رهبری به جوانان به‌عنوان افسران جنگ نرم بود همچنین به همه هسته‌های فکری، عملی، جهادی و فرهنگی کشور بود.
امام‌جمعه نظرآباد با تأکید بر اینکه در این تعبیر نقد جدی رهبری به نهادهای سیاست‌گذاری فرهنگی را می‌توان دید، گفت: ایشان به ضعف جدی در مراکز فرهنگی کشور اشاره کردند و متولیان را به تبیین گفتمان نظام اسلامی دعوت کردند.
این مسئول بابیان اینکه نیروها و دانشجویان انقلابی باید برای حل ضعف‌های فرهنگی ورود کنند، گفت: البته این تعبیر به معنای قطع امید از ستادها و نهادها نیست آن‌ها هم موظف به اصلاح خودشان هستند باید هرچه سریع‌تر از حالت اختلال و تعطیلی خارج بشوند.
محسن‌زاده با تأکید بر اینکه همگان به مبانی فکری و سابقه طولانی رهبر معظم انقلاب که فردی کاملاً نظام‌مند هستند، آگاه‌اند، گفت: تعبیر آتش به اختیار تجویز به بی‌نظمی، هرج‌ومرج، خودسری، کار ضد نهادی، ضد ستادی یا حرکت‌های تخریبی و مانند آن‌ها نیست این به معنای تخریب و یا حمله کردن به نهادهای دولت و یا وزارت خانه‌ها نیست، این به معنای آتش گشودن به سمتی و رگبار بستن بی‌هدف و یا انجام فعالیت‌های کور و بی‌برنامه نیست.
وی اضافه کرد: رهبری در طول سالیان گذشته بارها و بارها از مردمی کردن فرهنگ در دفاع از نظام و گفتمان انقلاب اسلامی صحبت کرده‌اند که این افسران جنگ  نرم به‌صورت خودجوش و با حرکت‌های مؤمنانه روح و فکر انقلابی را در بدنه اجتماع تقویت کنند.
امام‌ جمعه نظرآباد  با تأکید بر اینکه این حرکت خودجوش باید در چارچوب قانون انجام شود، گفت: توجه به ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی، اهداف کلان نظام، مصالح و منافع ملی از اهمیت بالایی برخوردار است.
محسن‌زاده با اشاره به اینکه آتش به اختیار به این معناست که استعداد و توان غنی و جدی مردمی و جامعه حزب‌اللهی و نیروی قدرتمند و پرتوان موردتوجه قرار گیرد، گفت: انقلاب نباید دچار رکود ناشی از تنبلی و کم‌تحرکی برخی ادارات دولتی شود.
وی در بخش دیگری به اهمیت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: متأسفانه در برخی مواقع می‌بینیم به‌جای تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی موردنظر رهبری به اقتصاد نفتی، وارداتی و به اقتصاد مصرفی توجه می‌شود.
امام‌جمعه نظرآباد یکی از مصادیق توجه به اقتصاد مقاومتی را رسیدگی به امور روستاها دانست و گفت: متأسفانه رسیدگی به امور روستاها کم‌رنگ شده است متولیان باید بدانند روستاها بیش از اینترنت به مسکن، راه، اشتغال و بهداشت و غیره نیاز دارند.

captcha