اجرای طرح سلامت معنوی در بیمارستان‌های خراسان رضوی
کد خبر: 3599566
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳

اجرای طرح سلامت معنوی در بیمارستان‌های خراسان رضوی

گروه اجتماعی: طرح سلامت معنوی با همکاری ستاد اقامه نماز استان و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بیمارستان‌های خراسان رضوی در حال اجراست.

حجت‌الاسلام امرالله سبحانی‌نیا، رئیس ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: طرح سلامت معنوی با همکاری ستاد اقامه نماز استان و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بیمارستان‌های خراسان رضوی در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه در این طرح پرستاران با احکام شرعی نماز به صورت عملی آشنا می‌شوند، افزود: بسیاری از بیماران پس از بستری شدن در بیمارستان، با تصور اینکه محیط نجس است، یا بخاطر پانسمان و... نمی‌توانند نماز را اقامه کنند، نمازشان قضاء می‌شود.
حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا با اشاره به اینکه ستاد اقامه نماز خراسان رضوی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکنون پرستاران 10 بیمارستان را آموزش داده است، عنوان کرد: در این طرح پرستاران به بیماران می آموزند که با وجود جراحات نیز می‌توانند نماز خود را اقامه کنند.
وی با بیان اینکه اقامه کردن نماز در دوران بیماری اثرات مثبتی در بهبود بیماری فرد دارد، تصریح کرد: بیماران می‌توانند نشسته و یا حتی در حالت دراز کشیده، با تیمم و یا وضو نماز خود را اقامه کنند، فقط در این خصوص باید به سوالات‌شان پاسخ داده شود.
رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی گفت: این طرح در قالب برنامه‌های طرح سلامت معنوی تاکنون در 10 بیمارستان استان خراسان رضوی به اجرا درآمده است.
captcha