افزايش وام حمایتی چاپ کتاب به مؤلفان و پژوهشگران حوزه علمیه
کد خبر: 3516499
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸

افزايش وام حمایتی چاپ کتاب به مؤلفان و پژوهشگران حوزه علمیه

گروه اندیشه: مسئول اداره همکاری‌های علمی و خدمات پژوهشی حوزه علمیه خراسان ابراز کرد: معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان، به مؤلفان و پژوهشگران حوزه علمیه خراسان، وام حمایتی ویژه چاپ اول کتاب، اهدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حوزه علمیه خراسان، محمدمهدی حصاری، مسئول اداره همکاری‌های علمی و خدمات پژوهشی حوزه علمیه خراسان ابراز کرد: معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان، برای چاپ اول کتاب به مؤلفان و پژوهشگران حوزه علمیه خراسان، وام حمایتی پرداخت می‌کند.
وی ادامه داد: وام حمايتی به آثاری كه مراحل فنی و محتوايی پيش از چاپ را گذرانده و در مرحله اخذ مجوز هستند، تعلق می‌گیرد.
وی با بیان اینکه، سقف پرداخت وام‌ها از دو میلیون تومان تا 10 میلیون و 500 هزار تومان خواهد بود، تصریح کرد: تعداد صفحات، تیراژ قابل چاپ و اثر برگزیده فراخوان آثار پژ‍وهشی، در تعيين مبلغ وام مؤثر است.
مسئول اداره همکاری‌های علمی و خدمات پژوهشی حوزه علمیه خراسان، با اشاره به اینکه، در این طرح تألیفات آماده به چاپ طلاب توسط دو نفر از ارزیابان حوزه علمیه خراسان مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود: در صورت مثبت بودن نتايج ارزيابي، نسبت به پرداخت وام اقدام می‌شود.
وي تأکید کرد: در صورتی كه اثر ايراداتی داشته باشد، به مؤلف منعكس شده تا پس از برطرف كردن آن مورد حمايت قرار گيرد و در صورت نياز به مشاوره به اساتيد متخصص در اين زمينه معرفی می‌شوند.
حصاری، با بیان اینکه وام‌ها در سه قسط به صورت سررسیدی با بازپرداخت دوساله خواهد بود، افزود: وام‌ها به صورت قرض‌الحسنه و با بازپرداخت سررسیدی 50 درصد کل مبلغ پس از یک سال، 25 درصد پس از 18 ماه و 25 درصد باقيمانده پس از 24 ماه وصول خواهد شد.
وی، شناسايی جديدترين تأليفات طلاب و پژوهشگران، حمایت از تألیفات طلاب جوان، گسترش نشر معارف اسلامي را از اهداف برگزاری این طرح برشمرد و تأكيد كرد: در کنار طرح حمایت مالی، مؤلفان و پژوهشگران حوزوی می‌توانند از مشاوره‌های رایگان اساتید نیز بهره‌مند شوند.
مسئول اداره همکاری‌های علمی و خدمات پژوهشی حوزه علمیه خراسان، در پایان عنوان کرد: تاكنون حدود 100 اثر جهت دريافت وام چاپ كتاب اقدام کردند كه اكثر آنها موفق به دريافت وام شده‌اند.
يادآور مي شود، متقاضيان می‌توانند آثار تأليفی آماده به چاپ خود را به اين معاونت به مركز مديريت حوزه علميه خراسان، طبقه دوم، اتاق 307 ارائه کرده و همچنين جهت کسب اطلاعات بيشتر با شماره 32008166- 051 تماس گيرند.
captcha