آغاز پنجمین دوره مسابقات ملی قرآن معلولان در دبی
کد خبر: 3506962
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵

آغاز پنجمین دوره مسابقات ملی قرآن معلولان در دبی

گروه بین‌الملل: پنجمین دوره مسابقات ملی قرآن ویژه معلولان، عصر روز یکشنبه، 23 خردادماه، در شهر «دبی» امارات آغاز شد.

آغاز پنجمین دوره مسابقات ملی قرآن ویژه معلولان در دبی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری رسمی امارات(وام)، این مسابقات در مقر باشگاه ویژه معلولان در دبی و در دو بخش آقایان و بانوان برگزار می‌شود.
در مراسم افتاحیه این مسابقات، «ثانی جمعه بالرقاد»، رئیس شورای اداری باشگاه معلولان دبی، «سیدماجد العصیمی»، مدیر اجرایی باشگاه معلولان دبی، «فوزیه حسن بلوشی»، مدیر اداره فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی باشگاه و جمعی از اعضا و کارمندان و متولیان امور حضور داشتند.
فعالیت‌های این مسابقات تا 30 خردادماه ادامه دارد و 224 متسابق از باشگاه‌ها و مؤسسات ویژه معلولان از سراسر امارات در این رقابت‌ها حضور دارند که در 7 رشته حفظ کامل قرآن، حفظ 10 جزء، حفظ 5 جزء، حفظ 3 جزء، حفظ جزء عم(30 قرآن)، حفظ 20 سوره از جزء عم و حفظ 10 سوره از جزء عم رقابت می‌کنند.
پنجمین دوره این مسابقات نسبت به سال‌های گذشته، شاهد افزایش قابل ملاحظه‌ای در تعداد شرکت‌کنندگان است و گروه‌های مختلف معلولان ذهنی، حرکتی، روشندلان و ناشنوایان در این مسابقات حضور دارند.
شماری از علمای اداره کل امور اسلامی و خیریه امارات از اعضای کمیته داوران این مسابقات هستند که «شیخ صلاح الصغیر»، ریاست کمیته را برعهده دارد و «شیخ حسینی اسماعیل» و «شیخ حکیم برکانی» از اعضای کمیته داوران هستند.
ثانی جمعه بالرقاد، رئیس شورای اداری باشگاه معلولان دبی در این باره گفت: هدف از برگزاری این مسابقات تشویق و ترغیب معلولان و مراکز و باشگاه‌های حمایت از افراد معلول و کم‌توان در سراسر امارات به اهتمام بیشتر به مسائل دینی است.
captcha