معلولی که با اراده قوی حافظ کل شد
کد خبر: 3506093
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳

معلولی که با اراده قوی حافظ کل شد

گروه بین‌الملل: «طارق الوداعی»، شهروند 35 ساله عربستانی است که با وجود معلولیت شدید و ورق زدن صفحات قرآن با دهان، توانست کل قرآن را در 4 سال حفظ کند.

با وجود معلولیت شدید کل قرآن را حفظ می‌کند

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «albayan.ae»، «طارق الوادعی»، معلول 35 ساله از شهر «سراه عبیده» در استان «عسیر» عربستان است که با پیوستن به انجمن حفظ قرآن کریم این استان توانست با وجود معلولیت شدید، کل قرآن را حفظ کند.
مربی قرآن طارق برای آموزش حفظ قرآن کریم به خانه وی می‌آمد، این شهروند معلول سعودی با وجود معلولیت شدید و وضعیت نامناسب و نداشتن دست و پا، صفحات قرآن را با دندان‌هایش ورق می‌زند.
این مرد 35 ساله سعودی به خاطر معلولیت شدید مجبور است به خاطر نداشتن دست و پا، بر روی شکم راه برود، اما وی با این معلولیت مبارزه کرد و با وجود بیماری آتروفی(کاهیدگی) عضلانی و انحنای ستون فقرات و نداشتن دست و پا، توانست کل قرآن را حفظ کند.
طارق، نحوه کار با تلفن همراه و کامپیوتر را نیز یاد گرفته است و در شبکه‌های اجتماعی نیز با کلیک کردن به‌واسطه بینی و زبان بر روی حروف حضور فعالی دارد، همچنین بواسطه اینترنت با علمای دینی ارتباط برقرار می‌کند.
وی توانست در طی 4 سال از پیوستن به انجمن حفظ قرآن استان عسیر، با وجود دشواری در ادای مخارج حروف و تلفظ کلمات، کل قرآن را  حفظ کند و قواعد زبان عربی و معانی ادبی و بلاغی در قرآن را یاد گیرد.
captcha