رژیم آل‌سعود، مجری توطئه‌های اسرائیل و مسبب عدم ثبات در منطقه است
کد خبر: 3364877
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳

رژیم آل‌سعود، مجری توطئه‌های اسرائیل و مسبب عدم ثبات در منطقه است

گروه اجتماعی: امام جمعه موقت شهرستان زابل گفت: رژیم آل سعود، سال‌هاست که مجری توطئه‌های اسرائیل و امریکا علیه کشورهای اسلامی است و با دخالت‌های بیجا در همه مسائل، مسبب اصلی عدم ثبات و امنیت در منطقه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از سیستان وبلوچستان، حجت‌الاسلام ابراهیم لشکری، امام جمعه موقت شهرستان زابل در خطبه‌های نماز جمعه، 27 شهریورماه که در مصلی المهدی(عج) این شهرستان اقامه شد، گفت: خوف از خدا، عاملی مهم در جلوگیری از گناه، دور ماندن از انحرافات و مقاومت در مقابل وسوسه‌های شیطان است و انسان را در کسب تقوا کمک می‌کند.
وی بیان کرد: خوف از خدا سه قسم دارد؛ اول اینکه در مقابل عظمت خدا معرفت و خشیت داشته باشد، دوم اینکه از کیفر گناهان و معصیت‌هایی که در گذشته مرتکب شده خوف دارد، و همچنین درک عظمت پروردگار و ترس از گناه و نافرمانی‌های گذشته هر دو در مرتبه سوم خوف از خدا جای می گیرد.
امام جمعه موقت زابل اظهار کرد: انسان‌هایی که عظمت خدا را بیشتر درک کردند، خوف آنان هم بیشتر است، بطوری که خاتم پیامبران می‌فرمایند: خوف و ترس من از خداوند از همه شما بیشتر است.
وی با اشاره به این‌که خوف از خدا نباید انسان را از رحمت الهی ناامید کند، افزود: همراه بودن صفت خوف و امید در زندگی انسان نقش تعیین کننده‌ای دارد؛ به همین دلیل دانشمندان علم اخلاق در مورد این دو صفت و همراه بودن آن‌ها تأکید دارند.
لشکری در ادامه با اشاره به ششم ذی‌حجه و سالروز شهادت مظلومانه زائران خانه خدا در سال 66 ، عنوان کرد: این جنایت در جمعه خونین مکه، به قدری فجیع بود که برای مرتکبان و بانیان آن، جز لکه‌های ننگ ابدی در صفحات تاریخ و فضاحت و رسوایی نزد ملت‌ها، اثری باقی نگذاشت و این حادثه جانسوز که وصف و شرح آن در کلام نمی گنجد، نه تنها قلب مسلمانان جهان، که دل آزادگان دنیا را نیز به درد آورد.
وی افزود: این جنایت در ظاهر برای سرکوب مراسم برائت از مشرکین بود، اما در حقیقت براساس دستور آمریکا و در جهت مقابله با صدور انقلاب اسلامی رقم خورد، هر چند که این نقشه هم بر آب شد و این رویداد موجب بسط انقلاب اسلامی شد.
امام جمعه موقت زابل اظهار کرد: رژیم آل سعود، سال‌هاست که مجری توطئه‌های اسرائیل و امریکا علیه کشورهای اسلامی است و با دخالت‌های بیجا در همه مسائل، مسبب اصلی عدم ثبات و امنیت در منطقه است.

captcha